Blog

.: EY Przedsiębiorca Roku :.

Data dodania: 11.06.2017

Przedsiębiorca – to zazwyczaj człowiek niezwykle dynamiczny, otwarty na wykorzystywanie możliwości, które znienacka pojawiają się w otaczającym go świecie, nie bojący się podejmowania trudnych i ryzykownych decyzji, inicjujący nowe rozwiązania i poszukujący zupełnie nowych sposobów zmieniania rzeczywistości. Nieobce jest mu konkurowanie z innymi, swojego rodzaju rywalizacja i niemal ciągłe potwierdzanie swojej dominacji w określonej dziedzinie. Nic więc dziwnego, że prowadzący działalność gospodarczą chętnie uczestniczą w różnego rodzaju plebiscytach i konkursach. Jednym z nich jest ten organizowany przez EY. 10 czerwca, podczas uroczystej gali w Salle des Etoiles (Monte Carlo) rozstrzygnięto 14. edycję konkursu EY World Entrepreneur Of The Year. Polskę reprezentował w nim Marcin Grzymkowski, założyciel internetowego sklepu eobuwie.pl. To największa w Polsce placówka sprzedająca buty i akcesoria, która w sezonie  obsługuje do 30 tysięcy zamówień dziennie, przynosząca przychody rzędu 600 mln zł rocznie. Polski przedsiębiorca nie ma kompleksów rywalizując z innymi zwycięzcami krajowych edycji globalnego konkursu – nie bez słuszności argumentuje, że polskie firmy mają dużo krótszy staż, niż podobne za granicą i co najważniejsze, większości z powodzeniem udaje się konkurować z zachodnimi mimo znacznych różnic kapitałowych. Ma świadomość, że trudno nam będzie nadrobić stracony czas i dogonić ciągle rozwijające się przedsiębiorstwa zagraniczne i podkreśla, jak ważne dla polskiego biznesu mogą okazać się nowoczesne technologie,  innowacyjne rozwiązania oraz dobrze wyszkoleni pracownicy, wyposażeni w specjalistyczne kompetencje. W tych właśnie obszarach upatruje możliwości zwiększenia przewagi konkurencyjnej, ale też dumny jest z tego, gdzie polskie firmy znajdują się obecnie. Marcin Grzymkowski swoją biznesową przygodę rozpoczął od tradycyjnego sklepu rodziców, który w 2006 roku przekształcił w placówkę internetową. Ogromnym plusem takiego systemu sprzedaży stała się dostępność ogromnej ilości oferowanych modeli – obecnie to ponad 40 tysięcy, dlatego klienci bez przeszkód mogą wybierać i w wygodny sposób kupować, wszytko bez konieczności wychodzenia z domu. To może się podobać i dlatego eobuwie.pl w ciągu 10 lat stało się potentatem na rodzimym rynku. Nie bez znaczenia może być fakt, że właściciel od początku dbał o to, by nie stracić autonomii i w pełni korzystać z niezależności przy zarządzaniu firmą. I chociaż Polak nie wygrał tegorocznego finału to przecież samo uczestnictwo w gali jest ogromnym i prestiżowym wyróżnieniem. W 2017 roku tytuł EY World Entrepreneur Of The Year uzyskał Murad Al-Katib, Prezes AGT Food and Ingredients Inc. z kanadyjskiej prowincji Saskatchewan. W rywalizacji pokonał 59 przedsiębiorców z 49 państw. Jego firma, założona w 2003 roku, jest obecnie największym światowym dostawcą soczewicy, ciecierzycy oraz groszku i odpowiada za 23% światowego handlu tymi produktami w ponad 120 krajach. Jednak podczas konkursu doceniono nie tylko wielkość i rozwój przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim biznesową filozofię  Murada Al-Katiba. Jest on zwolennikiem „empatycznej przedsiębiorczości”, co przejawia się w długoterminowych celach firmy, jakimi są bezpieczeństwo żywności oraz pomoc dla głodujących i uchodźców. To nie są jedynie czcze deklaracje: AGT Food and Ingredients Inc. dostarczyła 4 miliony racji żywnościowych dla uchodźców z Syrii, a sam prezes często angażuje się w liczne działania charytatywne, czego świadectwem są tytuł Globalnego Obywatela, przyznany przez United Nations Association w Kanadzie oraz nagroda Business for Peace, przyznawana przez członków norweskiej Fundacji Biznes dla Pokoju.
Konkurs EY to międzynarodowa inicjatywa na dużą skalę, która promuje najlepszych przedsiębiorców na świecie oraz wspiera  najbardziej wartościowe prywatne przedsiębiorstwa.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości