Blog

.: sposób na branding :.

Data dodania: 6.02.2013

googleZmiana logotypu dla wielu firm to ukazanie zupełnie nowego rynkowego oblicza. Często łączy się z procesem repozycjonowania produktu, wskazaniem nowego kierunku działania, odświeżeniem wizerunku – jednym słowem  z daleko posuniętymi zmianami, określanymi mianem rebrandingu. Zazwyczaj beztroskie manipulacje przy logo są niedopuszczalne – bo kształt firmowego znaku ma utrwalić  się w świadomości odbiorców i nieodłącznie kojarzyć z danym przedsiębiorstwem lub jego produktem.

Tymczasem praktyka pokazuje, że od każdej reguły istnieje wyjątek. Popatrzcie na Google’a. Niemal codziennie na głównej stronie wyszukiwarki pojawia się nowy znak graficzny. To istne zaprzeczenie klasycznemu brandingowi. A przecież doodle, bo tak określa się przeróbkę klasycznego czterokolorowego napisu z dwoma charakterystycznymi „o”, stało się wielkim atutem firmy.

Punkt wyjścia do tworzenia doodle’i stanowią najprzeróżniejsze święta, rocznice, sławne postaci, wielkie wydarzenia, tradycje i obyczaje i wiele, wiele innych. Niektóre są tak nietypowe i oryginalne, że stają się tematem doniesień prasowych – i to na całym świecie. To tylko umacnia markę, chociaż z założenia nie powinno. Ale na taką strategię mogą pozwolić sobie tylko najsilniejsi.

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości