Blog

.: z dojazdem :.

Data dodania: 1.03.2014

Kiedy rozmawiam ze znajomymi, wszyscy skarżą się na coraz szybsze tempo życia i permanentny brak czasu. Może coś w tym jest, zważywszy, że wiele codziennych czynności zabiera nam dużo więcej cennych minut, niż można by się było spodziewać. Najbardziej oczywistym przykładem są uliczne korki, nawet w moim małym powiatowym mieście zdarza się, że jazda samochodem jest istną szkołą cierpliwości: hamulec, sprzęgło, delikatnie gaz i znowu hamulec… Obliczono, że warszawiakom stanie w korkach rocznie zajmuje 4,5 dnia, zaś mieszkańcy Krakowa tej czynności poświęcają, bynajmniej nie dobrowolnie, blisko tydzień! To tylko jeden z czasozjadaczy – każdy z nas z pewnością znajdzie ich więcej w swojej codziennej egzystencji. Być może dlatego coraz częściej staramy się maksymalnie wykorzystywać każdą godzinę i kto wie, czy właśnie to nie jest powodem coraz większej popularności usług mobilnych. Właściwie czymś normalnym stały się usługi fryzjerskie czy kosmetyczne świadczone w domu klienta. Koloryzacja włosów, ułożenie fryzury, pielęgnacja paznokci, wykonanie makijażu a nawet usługa natryskowego opalania wykonane w domu oznaczają nie tylko mniejsze o 30-40% obciążenie kieszeni, ale również zaoszczędzenie czasu na dojazd do salonu i chwilę oczekiwania. Do domu możemy zamówić również wizytę fizjoterapeuty: rehabilitację lub masaż, a co istotne – fachowiec przyniesie ze sobą cały niezbędny sprzęt. Podobnie jest w przypadku wizyty osobistego trenera lub korepetytora czy nauczyciela języka obcego. Dużą popularnością cieszą się również wizyty pracowników obwoźnej myjni samochodowej lub zakładu wulkanizacyjnego. Na rynku mobilnych usług jest również miejsce dla weterynarzy i specjalistów od pielęgnacji psów, w końcu kąpiel, strzyżenie, rozczesywanie, czyszczenie uszu i obcinanie pazurków można spokojnie wykonywać w domu klienta. Ma to również inną zaletę – na swoim terytorium czworonożny pupil czuje się zdecydowanie pewniej i bezpieczniej, niż w specjalistycznej przychodni czy psim salonie piękności.
To tylko wąskie spektrum działalności obwoźnych usługodawców – wygląda na to, że istnieje jeszcze wiele niezagospodarowanych rynkowych nisz, w które można się wpasować z własnym biznesem, zaś na usługach „z dojazdem” skorzystają i klienci, oszczędzając czas i pieniądze, oraz przedsiębiorcy, którym odpadną koszty wynajmu i wyposażenia lokalu czy opłat za wodę, energię elektryczną czy inne media.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości