Innowatorium - Program

Inn3Projekt Innowatorium – Tydzień Przedsiębiorczości ma stanowić dla uczestników inspirację do dalszego pogłębiania wybranych zagadnień z zakresu zarządzania i ekonomii. Jego celem jest poszerzanie horyzontów i zachęcanie młodych ludzi do studiowania zagadnień z zakresu przedsiębiorczości, jak również zaciekawienie ich realnymi problemami z praktyki gospodarczej.

Treść zajęć stanowi znaczące rozszerzenie tematów, które ze względu na ograniczoną liczbę godzin zajęć z przedsiębiorczości są jedynie sygnalizowane w szkole ponadgimnazjalnej (treści nie powielają programu nauczania przedsiębiorczości w szkole).

Inn5Równie istotnym celem projektu jest kształcenie ekonomiczne uczestników zajęć i ich przygotowanie do praktycznego zastosowania pozyskanej wiedzy. Osoba przedsiębiorcza, która chce odnieść sukces na rynku musi posiadać wiedzę z wielu różnych obszarów. Coraz większe znaczenie zasobów niematerialnych w gospodarce powoduje, że współcześnie każda z osób wkraczających na rynek pracy powinna posiadać niezbędną wiedzę z ekonomii i zarządzania. Oprócz wiedzy jak strategicznie rozwijać przedsiębiorstwo, jak wzmocnić przewagi konkurencyjne, jaki model biznesowy przyjąć do realizacji stawianych celów, każdy musi w coraz większym stopniu uwzględniać sposób kształtowania relacji międzyludzkich zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa.

Inn4Program składa się z 5 stałych bloków tematycznych. Każde zajęcia składają się z merytorycznej części wprowadzającej oraz ćwiczeń i warsztatów (case studies z rzeczywistymi problemami praktyki gospodarczej, realizowanych w podgrupach słuchaczy). Co najmniej przez połowę czasu będą wykorzystywane metody silnie aktywizujące grupę.

System zapewniania jakości kształcenia w ramach Programu obejmuje m.in. ocenę zajęć i stopnia realizacji stawianych celów poprzez ankiety ewaluacyjne. W związku z charakterem projektu wykluczono natomiast ocenę poprzez testy kompetencyjne (tj. testy wstępne i końcowe przeprowadzane dla celów zmierzenia przyrostu wiedzy).

Bloki tematyczne programu:

  1. Strategie przedsiębiorstw (współczesne strategie konkurencji, rozwój przedsiębiorstw, współczesne koncepcje zarządzania)
  2. Marketing (strategie, narzędzia, współczesne koncepcje, formy)
  3. Zarządzanie zasobami ludzkimi (polityka personalna z omówieniem poszczególnych elementów, trendy HR, praktyczne aspekty)
  4. Miękkie elementy zarządzania (techniki menedżerskie, praca zespołowa, zarządzanie czasem, przywództwo, psychologia biznesu, kultura organizacyjna)
  5. Finanse (współczesne trendy w finansach, Giełda Papierów Wartościowych, strategie inwestycyjne, kryzys finansowy).

Testy interaktywne

Jeżeli w analizie opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego wskaźnik NPV...

inwestycja w badanym okresie...
inwestycja w badanym okresie...
inwestycja osiąga próg...
inwestycja wymaga 100 tys....

Sprawdź się!



Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości