Blog

.: kupiona lojalność :.

Data dodania: 11.07.2016

Chwilówki – któż o nich nie słyszał! Wartość rynku pożyczek pozabankowych w Polsce ciągle rośnie – w ubiegłym roku szacowano ją na 5,1 miliardów złotych, w tym mówi się nawet o 6 miliardach. Jeśli wierzyć portalom z poradami finansowymi – w naszym kraju działa ponad sto firm pozabankowych, oferujących krótkoterminowe pożyczki. Oznacza to ogromną konkurencję i dużą liczbę ofert, która wcale nie pomaga w podejmowaniu decyzji przez potrzebujących zastrzyku gotówki klientów. Inna sprawa, że zazwyczaj będąc „ w potrzebie”, nie analizują oni wnikliwie dostępnych propozycji, tylko szybko decydują się na pożyczenie pieniędzy w firmie, która w jakiś sposób zaistniała w ich świadomości. Nic więc dziwnego, że pożyczkodawcy zmuszeni są poszukiwać skutecznej metody na wyróżnienie się z tłumu lub nawet do pójścia krok dalej - zdobycia lojalności klienta. To wcale nie jest sprawą prostą, skoro decyzja o skorzystaniu z oferty zapada impulsywnie, często w sposób zautomatyzowany. A przecież  w takiej branży wierny i wracając klient to mniejsze ryzyko i co za tym idzie – niższe koszty. Jak więc skłonić chwilówkobiorcę do lojalności? Wonga, drugi co do wielkości gracz na polskim rynku pozabankowych pożyczek, proponuje „zarabianie” punktów w programie Payback. Za każde spłacone w terminie 2 zł kapitału udzielonej pożyczki dorzuca 1 punkt na karcie lojalnościowej. Oznacza to, że przy spłacie 2000 zł w 10 ratach można zyskać 1000 paybackowych punktów. Jeszcze bardziej interesująca jest obietnica 500 punktów za zaliczenie 10 webinarów, tematycznie związanych z zarządzaniem budżetem domowym. Wystarczy uważnie przejrzeć materiał edukacyjny, przeczytać zamieszczone w mim teksty i odpowiedzieć na kilka pytań związanych z poszczególnymi etapami kursu. Trwają również przymiarki do wprowadzenia możliwości spłaty pożyczki za pomocą punktów Payback, ale jak na razie ta opcja pozostaje jedynie w sferze planów.
Trzeba przyznać, że decyzja o wejściu w jeden z największych programów lojalnościowych na polskim rynku może być zaskakująca. Jednak ciekawi plasuje Wongę pomiędzy bankami a typowymi firmami chwilówkowymi. To może być wyróżnik i magnes przyciągający nowych i sprzyjający utrzymaniu stałych klientów. W końcu klient sprawdzony to klient najlepszy.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości