Data dodania: 24.10.2008
Koncern Matsushita Electric Industrial właściciel brandu Panasonic 1.10.2008 roku przejął nazwę swojej marki – będącej synonimem japońskiej technologii – i nosił nazwę Panasonic Corporation.
Firma ta w 2006 roku zajęła 59 miejsce na liście Fortune Global
Nie zawsze MEI tak dobrze sobie radziła ze swoją marką. W 2002 roku sięgnęła dna uzyskując 428 mld jenów straty. Aby odbić się należało ustalić bardzo konkretną i efektywną strategię wyjścia z kryzysu. Głównym jej celem był wprowadzenie do swojego portfolio rynkowych hitów. Nie było to zadanie łatwe tym bardziej, że na plecach czuło się oddech konkurentów z branży, w dodatku konkurentów uważanych za bardziej innowacyjnych niż Panasonic.
Dziś koncern stawia na cztery główne grupy produktów: płaskie telewizory, sprzęt ułatwiający życie, elektronikę samochodową oraz półprzewodniki. Zgodnie z filozofią firmy wszystkie one mają być przyjazne dla środowiska oraz zaprojektowane tak, aby nie tylko przyciągały wzrok ciekawym wzornictwem, ale też były bardzo łatwe w obsłudze.