Data dodania: 20.03.2009
Idealna reklama – powinna być kreatywna i skuteczna jednocześnie – jednak takie połączenie nie jest proste. Zwłaszcza jeśli mówimy o przekazie niekomercyjnym, poruszającym problemy społeczne.
Przykładem niezwykle kreatywnego i moim zdaniem niezwykle sugestywnego przekazu jest fantastyczna kampania "Give a hand to wildlife" (Podaj pomocną dłoń przyrodzie), przygotowana przez agencję Saatchi&Saatchi dla Szwajcarskiego oddziału WWF (World Wildlife Fund). Natrafiłam na nią poszukując w Internecie przykładów reklam społecznych i zachwyciłam się: pomysłem, sformułowaniem przesłania i w końcu wykonaniem – i bynajmniej nie chodzi o kunszt fotografa, lecz o precyzję Guido Daniele, artysty, który wykonał obrazy… na dłoniach. Zresztą zobaczcie sami: 1, 2, 3, 4, 5, 6.
Ten przykład potwierdza regułę, że w reklamie, nie tylko tej nastawionej na zwiększenie popytu, ale również tej mającej skłonić odbiorcę do pożądanych społecznie zachowań, najważniejszy jest pomysł. Im prostszy tym lepszy.
M.