Blog

… Benetton …

Data dodania: 22.10.2008

W latach 80 i 90 włoska firma była niekwestionowanym królem odzieży typu casual i wyznaczała kierunki dla całej branży. Jej charakterystyczne, kolorowe ubrania odznaczały się na tle szarych, nudnych ciuchów, a ich ceny sugerowały wysoką jakość i renomę. W obecnej dekadzie jednak sklepy opustoszały, a i ceny zaczęły być coraz bardziej przystępne dla „zwykłych zajdaczy chleba”. No ale to nie o to przecież chodziło twórcom firmy i marki Benetton.

Naprawą firmy zajął się syn prezesa Alesandro Benetton. Zaczął od odchudzenie struktury organizacyjnej, postawił przede wszystkim na lokalnych menedżerów. Zrewidował też portfolio firmy i wprowadził nowe linie i produkty: bieliznę, ubrania dla mężczyzn i akcesoria. Postawił też na inne marki Benetton Group (Playlife, Sisley). Benetton postanowił skupić się na sprzedaży w Indiach, Chinach, Ameryce Łacińskiej, Turcji i krajach byłego ZSRR. Wyzej wymienione działania spowodowały wprawdzie zwiększenie w 2007 roku sprzedaży, jednak osiągnęła ona zaledwie poziom z roku 2000.

W Polsce salony United Colour of Benetton można spotkać tylko w dużych centrach handlowych. Jednak są to małe i skromne w porównaniu do Zary czy H&M sklepy. A obserwując ruch w nich, można domniemać, że i mało atrakcyjne. (09/2008 Forbs)

M.

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości