Blog

… pachnący marketing …

Data dodania: 17.10.2008

Żyjemy w czasach, w których konsumenci są bardzo rozpieszczeni, a w związku z tym coraz bardziej wymagający. Są również bardziej świadomi a w związku z tym narzędzia stosowane przez marketingowców muszą być bardziej wyrafinowane lub zawoalowane.
Zapewne większość z klientów hipermarketów nie zdaje sobie sprawy, iż zapach świeżego chleba unoszący się w okolicach działu z pieczywem to przede wszystkim sztuczny aromat rozpylany w celu stworzenia odpowiedniej atmosfery, która klientom kojarzyć się ma z sielankową kuchnią babci, w której skupione są wspomnienia z dzieciństwa – czyli ogólnie dobrze nam się kojarzy. A jak miejsce nam się dobrze kojarzy chętniej wracamy do niego. Używanie zapachów w działaniach marketingowych to aromamarketing.
Badania przeprowadzone w USA w latach trzydziestych pokazały, że prawie nie rozpoznawalny zapach może pozytywnie wpłynąć na percepcję jakości towaru. Jedno z najbardziej popularnych opracowań naukowych autorstwa Doktor Anji Stohr z Uniwersytetu w Dresden potwierdza ogromny wpływ profesjonalnie zastosowanego marketingu zapachowego na efekty sprzedaży. Zgodnie z powyższymi badaniami dzięki wykorzystaniu zmysłu powonienia można: zwiększyć sprzedaż o 6%, zatrzymać klienta o 15,9% dłużej w sklepie/placówce, zwiększyć tendencje do zakupu o 14,8%.
Wykorzystanie wymiaru zapachowego pozwala:
- przyciągnąć znacznie większą uwagę klienta niż przy zastosowaniu wszelkiego rodzaju bodźców wizualnych,
- stworzyć przyjazne, zapachowe skojarzenia Twojej firmy u klientów,
- polepszyć nastroje i odczucia u klientów,
- pobudzić bardziej emocjonalny i pozytywny osąd o produktach,
- stworzyć atmosferę dobrego samopoczucia i osiągnąć znaczną przewagę nad konkurencją dzięki właściwemu zastosowaniu kompozycji zapachowych. (źródło)
M.


Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości