Blog

... opakowanie niebanalne ...

Data dodania: 25.06.2009

Podobno „nie suknia zdobi człowieka”, ale to powiedzenie nie do końca sprawdza się w odniesieniu do produktów dostępnych na sklepowych półkach- zwłaszcza, gdy konkurencja depcze ich producentom po piętach. Spece od marketingu wiedzą, że opakowanie to narzędzie komunikacji z klientem, a w dobie postępu można i trzeba wykorzystywać najnowsze technologie do tworzenia nowych, niebanalnych pojemników, butelek, puszek, kartonów itp.
Przyjrzyjmy się zatem, czym na sklepowych półkach mogą nas zaskoczyć producenci napojów, bo to właśnie oni dysponują najszerszą gamą pojemników, tak ze względu na kształt  (butelki, puszki, kubki, torebki, kartony), jak i ze względu na tworzywo (szkło, plastik, karton, metal).
Najstarszą formą opakowania płynnych produktów jest z pewnością szklana butelka. Współczesne są dużo cieńsze i lżejsze od swoich poprzedniczek, mają też większą wytrzymałość, a co najważniejsze mogą przyjmować najdziwniejsze kształty i kolory przyciągające uwagę konsumenta. Od wielu lat szkło zastępowane jest jednak tworzywami wielkocząsteczkowymi tworzonymi na bazie kwasu tereftalowego – tak powstają butelki typu PET. Od trzech lat na rynku dostępne są świecące PET-y, w których ich producent, firma Cognifex, umieszcza diody LED lub wykorzystuje zjawisko elektroluminescencji. Taka technologia pozwala rozświetlić zawartość lub podświetlić logo po otwarciu butelki, przy określonej temperaturze napoju lub po określonym czasie.
Zupełną nowością na rynku jest butelka 360 Paper Bottle opracowana przez firmę Brandimage. Ma ona stanowić alternatywę dla popularnych PET-ów, gdyż wykonana jest z papieru, a dokładniej mówiąc z włókien celulozowych. Dzięki temu jest łatwo przetwarzalna i przyjazna dla środowiska. Między innymi za te właśnie zalety produkt otrzymał nagrodę w konkursie International Design Excellence Award 2008. 
Innym ciekawym pomysłem na „pakowanie” płynów jest elastyczne opakowanie o nazwie Cyclero opracowane przez firmę Huhtamaki. Jego wielką zaletą, obok łatwości formowania w najbardziej nieprawdopodobne kształty jest fakt, że do produkcji pojemnika zużywa się niewielkie ilości surowców – na zbiorniczek o pojemności 200 ml, potrzeba 4 gramy materiału, a miękkość opakowania pozwala klientowi „poczuć” co znajduje się w środku.
Inne ciekawe pomysły na opakowania znajdziecie na stronie.

M.

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości