Blog

… z czego jesteśmy dumni …

Data dodania: 13.10.2008

Firma Demo Effective Launching (zajmująca się wprowadzaniem nowych marek, planowaniem strategicznym przygotowywaniem kampanii reklamowych) zleciła TNS OBOP przeprowadzenie badań dotyczących marek, z których dumni są Polacy. Chodziło głównie o rozpoznanie jakie marki poleciliby cudzoziemcom i z jakich sami korzystają najchętniej.
Badanie to oprócz konkretnych danych liczbowych dało dużo informacji o tym, w jakiej kondycji są polskie produkty. I co się okazało – do lamusa przeszły czasy, kiedy znajomym i krewnym z zagranicy polecaliśmy głównie wódkę, kiełbasę i ogórki. Teraz są to raczej czekolady, napoje, meble i kosmetyki. Zdecydowanie wygrał E. Wedel. W stupunktowym indeksie zaufania do marki uzyskał 32,6 pkt. Najczęściej respondenci wskazywali artykuły spożywcze, m.in. wody, soki (Żywiec Zdrój, Hortex, Tymbark) i alkohole (Tyskie, Żywiec, Żubrówka). Nieco mniej punktów zdobyły marki z branży AGD, budowlanej, odzieżowej i artykułów wykończeniowych. (www.pb.pl 13.10.2008).
Produkty najpopularniejsze wśród Polaków:
Napoje – Żywiec Zdrój
Alkohole – Tyskie
Artykuły gospodarcze – Zelmer
Dom – Opoczno
Branża budowlana – Atlas
Kosmetyki – Irena Eris
Odzież – Vistula&Wólczanka
Inne marki: Orlen, Lotos, Orbis, W. Kruk, Bella, Batycki, Solaris (autobusy), Polkomtel, Unimil, Wittchen
M.
Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości