Blog

.: zdobyć rynek :.

Data dodania: 27.04.2012

Zwiększenie rynkowego udziału nie jest proste, szczególnie, gdy konkurencja ma się dobrze. Nie znaczy to jednak, że trzeba odpuścić. Świetnym przykładem takiego  działania jest Shell. Ostatnio w 15 krajach wypuścił do sprzedaży paliwo z nową formułą. Jest dostępnie również na firmowych stacjach w Polsce, a jego właściwości pozwalają na znaczne oszczędności w spalaniu. Taki sam dystans kierowca będzie mógł przejechać  na 50 litrach paliwa tradycyjnego lub 49 tego z shellowską recepturą, bo jest ono o 2% bardziej efektywne. Nowa strategia firmy zakłada zwiększenie sprzedaży przy utrzymaniu dotychczasowej ceny, zaś receptura komponentu poprawiającego własności benzyny i oleju napędowego jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic koncernu. Czy tak uzyskana przewaga konkurencyjna pozwoli Shellowi na zwiększenie rynkowego udziału do poziomu znacznie powyżej obecnych 5% - zobaczymy. Prognozy płynące z innych państw są obiecujące, ale czy konkurencja odpuści? Statoil, BP, Lotos oraz Orlen ze swoim 25% udziałem z pewnością podejmą jakieś działania. Oby z korzyścią również dla klienta.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości