Blog

.: obcasy i ekonomia :.

Data dodania: 2.12.2009

W polskiej polityce dyskutuje się na temat kobiecego parytetu, antyfeministyczne dowcipy głoszą tezę, że „kobieta jest najlepszym przyjacielem człowieka”, pracujące w korporacjach skarżą się na „szklane sufity”, a tymczasem spece od marketingu traktują kobiety jako poważną grupę docelową. Dlatego również w usługach bankowych pojawiają się produkty skierowane bezpośrednio do płci piękniej. Na razie nieśmiało, bo specjalne konto dla kobiet ma w ofercie jedynie Bank Zachodni WBK, ale prawdopodobieństwo tego, że konkurencja pójdzie za ciosem, jest bardzo duże.

Zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez zespół Comperia.pl, porównywarki finansowej dla klientów indywidualnych, z punktu widzenia kobiet istotne są: bezpłatny pakiet ubezpieczeń medycznych, usługi assistance (niekoniecznie związane z samochodem, ale np. pomoc ślusarza, elektryka, hydraulika, opieka nad dzieckiem), zniżki na zakupy (ach czemuż to właśnie kobietom przypisuje się nadmierne kupowanie) i to, co w kontach jest standardem, czyli koszty prowadzenia i obsługi, oraz sieć bankomatów i wypłaty bez prowizji.

Jeśli popatrzeć na powyższe kryteria, okazuje się, że kont przyjaznych paniom na rynku trochę jest. W rankingu Comperii zwyciężyło Konto na Obcasach, kolejne miejsce zajął mBank z eKontem, a trzecie Volkswagen Bank Direct.

Na koniec mała dygresja: skoro dla zawodników OP żadnych parytetów nie ma, działania promocyjne też niespecjalnie różnicują potencjalnych startujących ze względu na płeć – pozwolę sobie życzyć Wam wszystkim powodzenia na szkolnych eliminacjach. Trzymam za Was kciuki! Niemniej jednak cieszę się, że to kobieta przełamała męski monopol na zwycięstwo w Konkursie na aktywność :).  Zuzanna – gratulacje!

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości