4 września pisałam o sieci sklepów Żabki, kiedy to ogłoszono wszem i wobec w mediach, iż zamykają Żabki. Wiadomo już, jakie żabki zamyka Żabka Polska SA. Nie chodzi o sklepy, lecz o sejfy w kształcie zwierzątek (duża zielona błyszcząca żaba – sejf na żółtym tle – wszystko zgodne z kolorystyką znaku firmowego). Sejfy te mają przyciągnąć klientów do zakupu loterii pieniężnej.
Bardzo ciekawy zabieg marketingowy, wywołujący duże zamieszanie. Bo oprócz ogłoszeń w mediach firma zadbała o odpowiedni rozgłos również w sieci, stworzyła specjalną stronę na której zamieszczane były zdjęcia i filmy podtrzymujące atmosferę napięcia i niezadowolenia z powodu zamykania sklepów:
http://www.bozabkabylazamknieta.pl/,
http://www.youtube.com/watch?v=Rn0Ibcs2ngk&eurl=http://www.reklamania.pl/reklamania/1,86558,5701038,Zamykamy_zabki_____z_kasa.htmlBardzo oryginalny, na polskim rynku promocyjnym niespotykany do tej pory, sposób wprowadzania nowego produktu na rynek – jakim jest loteria oferowana przez sieć Żabka.
Aż się boję pomyśleć co nas – konsumentów jeszcze czeka ze strony działów marketingu różnych firm …
M.