Blog

.: konsument i ceny :.

Data dodania: 11.03.2010

Najnowszy Raport Pentor Research International pokazuje, że dla 85% Polaków decydującym lub ważnym czynnikiem warunkującym wybór miejsca dokonywania zakupów jest… niska cena.
Dlatego dosyć interesującą inicjatywą może być „Koszyk cenowy”  -  wspólny projekt portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl, który umożliwia porównanie cen poszczególnych towarów w wybranych sklepach. Ten swoisty ranking tworzony jest w oparciu o badania przeprowadzane raz w tygodniu przez specjalnie przeszkolonych ankieterów, którzy odwiedzają sklepy i skrupulatnie spisują ceny określonych produktów. Co ciekawe, każdy z internautów może stworzyć swoje własne zestawienie. Wystarczy wejść na stronę i wybrać lokalizację sprawdzanych punktów handlowych, nazwę sieci oraz wskazać produkty wraz z liczbą sztuk i wagą na zamieszczonej  liście. Kiedy dla zabawy spróbowałam przetestować system wprowadzając dane związane z moimi preferencjami, okazało się, że w Lublinie, mieście najbliższym mojego miejsca zamieszkania, najtaniej zrobię zakupy w Carrefourze, zaś za te same produkty w najdroższym sklepie zapłacę blisko 30 zł więcej. Różnica wcale nie jest taka mała, biorąc pod uwagę, że wskazałam tylko 12 produktów, a „zaoszczędzone” 30 zł wystarczy na dwukrotną wizytę w osiedlowym sklepie, w którym robię codzienne zakupy.
Oczywiście, jak każdy projekt, który jest w stadium rozwoju, również i „Koszyk cenowy” ma pewne niedociągnięcia. Dostępne dane pozwalają na porównanie cen jedynie w pięciu miejscach w Polsce oraz w wybranych pięciu sklepach internetowych: Alma, Piotr i Paweł, Jedynka, a.pl i frisco.pl. Niektóre towary muszą rywalizować z zamiennikami sprzedawanymi pod marką własną  sieci, a jak wiadomo trudno ceną konkurować z najtańszymi – zatem i wynik porównania może być zafałszowany.
Tym niemniej jednak pomysł jest z pewnością ciekawy, a zmiany wprowadzane w systemie idą w dobrym kierunku.

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości