Blog

.: nudny ranking :.

Data dodania: 19.09.2010

Best Global Brands 2010 – czyli ranking Interbrand dotyczący najcenniejszych marek świata – gości na blogu nie po raz pierwszy. I właściwie nie byłoby o czym pisać, bo trzy pierwsze pozycje pozostają bez zmian. Coca-Cola, IBM i Microsoft to niekwestionowani liderzy od 2001 r.. Co prawda w 2008 r. nastąpiła zamiana na miejscu wicelidera – IBM zastąpił firmę kojarzoną z Billem Gates’em, ale tak czy siak – pierwsza trójka trzyma się mocno. Na dodatek, zgodnie w wyceną firmy Interbrand, wartość rynkowa gigantów, nawet mimo kryzysu, ciągle wzrasta – 2% w przypadku Coca-Coli, 7% IBM, i tyle samo Microsoft. Co ciekawe, nie są to największe wzrosty – Apple może poszczycić się 37%, a Google 36%. Ranking, opublikowany tutaj, można interpretować na wiele sposobów: sprawdzać która branża czy gospodarka w nim dominuje, które firmy najbardziej straciły na wartości, które przesunęły się na liście o największą liczbę pozycji…

 

Jednak Best Global Brands to nie jedyne zestawienie dotyczące siły marki. Millward Brown Optimor stworzył listę BrandZ Top 100, która również dotyczy najbardziej wartościowych marek. Jednak metodologia  służąca do ustalenia kolejności jest odmienna od tej, którą proponuje Interbrand – stąd mamy zupełnie inne wyniki. Tutaj pierwszą trójkę stanowią: Google, IBM i Apple, natomiast Coca-Cola znalazła się na pozycji piątej, zaraz po spółce Microsoft.

 

Ciekawe zestawienie przygotowuje również Sysomos, który siłę marki bada na podstawie liczby wzmianek na temat firmy w serwisach  typu „social media”. Niestety, danych za 2010 r. jeszcze nie ma, ale praktyka pokazuje, że co innego wycena, a co innego wymiana wiadomości tworzonych przez użytkowników w Internecie.

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości