Wydawałoby się, iż wszystkie działy danej firmy powinny ze sobą współpracować w celu osiągnięcie określonych efektów, zazwyczaj jak najwyższych zysków. A tu niespodzianka, bo są przynajmniej dwa działy w firmie, którym ciężko się współpracuje, a ich kierownicy drą ze sobą koty nagminnie. Brak zgody wiąże się często z niesprzedawanymi produktami. Aby je upłynnić wpada się z kolei w spiralę obniżek cen oraz spadku wartości marki.
Różnice zdań występują najczęściej na następujących płaszczyznach:
- różne cele – produkcja: dużo i tania, marketing: kreatywnie i nowo;
- różne perspektywy – produkcja: teraźniejsze wydatki, marketing: pozycja firmy za x lat;
- weryfikacja wydatków – produkcja: policzalny koszt wytworzenia produktu, marketing: często trudne do określenia inwestycje w marketing;
- odmienne osobowości ludzi zarządzających i pracujących w obu działach.
Jutro o stanowiskach poszczególnych działów więcej …
M.