Blog

.: gadżeciarze :.

Data dodania: 28.01.2011

Chyba większość z nas lubi otrzymywać upominki – dlatego dobra praktyką promocyjną mogą być firmowe gadżety. Długopisy, breloki, smycze to już standard, teraz na topie są latarki, zegarki na wodę lub przenośne wieszaki na damskie torebki (popatrz  tutaj). Coraz częściej są nieźle wykonane, spełniają funkcję użytkową, nierzadko szokują, ale przede wszystkim przenoszą uczucie zadowolenia związanego z podarunkiem na postrzeganie firmy, która go ofiarowała. I właśnie ta ostatnia przesłanka przemawia do osób odpowiedzialnych za działania promocyjne w przedsiębiorstwach i kusi,  by skorzystać z oferty producentów upominków reklamowych.
Jak wygląda rynek? Przede wszystkim jest zróżnicowany – jedni potrzebują tanich, masowo wytwarzanych produktów, inni – oryginalnych, niebanalnych przedmiotów, o znacznej wartości, wykorzystywanych jako prezenty dla wpływowych klientów. Zatem trzeba zaspokoić potrzeby różnego typu klientów, stąd firmy specjalizują się w obsłudze określonych grup: np. tylko banków lub jedynie koncernów farmaceutycznych, uczelni albo małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak konkurencja jest duża – a ponieważ niemal wszyscy mają te same źródła zaopatrzenia – niezbędne jest oferowanie niskich cen i doskonałej obsługi. Na rynku dosyć wyraźnie widać  również trendy związane z modą i sezonowością: latem powodzeniem cieszą się piłki plażowe, zimą – skrobaczki do szyb. I oczywiście, tak jak wszędzie – liczy się pomysł, bo kto pierwszy, ten lepszy.
(kaga)
 

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości