Blog

AC … i nie będzie wcale o autocasco …

Data dodania: 3.07.2008

Assessment Center to kolejna metoda oceny pracowników, stosuje się ją przy awansowaniu pracowników, identyfikując potrzeby szkoleniowe ale również jest metodę selekcyjną przy przyjmowaniu nowych pracowników.
Polega na przeprowadzeniu oceny porównawczej kilkuosobowej grupy pracowników przez ekspertów. Osoby oceniane, bardzo często przez kilka dni, wykonują symulowane zadania sytuacyjne (psychologiczne i pozapsychologiczne), zbliżone do tych jakie pracownik napotka w swojej codziennej.
Celem takiej oceny jest zapoznanie się z umiejętnościami, cechami osobowości, postawami i zachowaniami w określonych, czasem krytycznych czy newralgicznych sytuacjach. Zaletami tej metody są: uwzględnianie w niej wymogów określonych stanowisk pracy, zastosowanie w ćwiczeniach sytuacji z praktyk biznesowych dotyczących branży w jakiej działa przedsiębiorstwo, informacje zwrotne dla osób ocenianych, które są wynikiem końcowej rozmowy z ekspertami.
M.
Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości