Blog

.: urlop po polsku :.

Data dodania: 30.06.2011

Lipiec tuż, tuż… więc dla wielu Polaków nadeszła pora na wakacyjny wypoczynek. Jednak, jak wskazują kompleksowe badania polskich konsumentów PAYBACK Consumer Monitor przeprowadzone przez GfK Polonia, ponad połowa naszych rodaków spędzi urlop w domu. 28% zdecydowało o tym, że samodzielnie zorganizuje sobie letnią eskapadę, 26% deklaruje, że wyjedzie do rodziny, 14% „zadekuje” się na działce, 13% planuje urlop za granicą, przy czym blisko połowa z tej grupy nie skorzysta z pośrednictwa biura turystycznego.
Sposób spędzania wolnego czasu zależy głownie od wieku i zamożności badanych – poza miejsce zamieszkania wyjeżdżają głownie osoby w wieku do 35 lat, z wyższym wykształceniem i dochodami powyżej 4000 zł. Z kolei osoby starsze i mniej zamożne wybierają odpoczynek w domu lub spędzają czas u najbliższych – na wsi lub letnisku. Wolny czas wykorzystywany jest bardzo różnie: 51% badanych ogląda telewizję, 41% spotyka się z rodziną, 35% z przyjaciółmi, 28 % spaceruje lub pracuje na działkowych grządkach i trawnikach. Kino, teatr , muzea i wystawy nie cieszą się popularnością – korzysta z nich jedynie 2% Polaków.
Ankietowani wskazywali również, w jaki sposób planują swoje wakacje. Blisko połowa radzi się znajomych i rodziny. Osoby młode – do 24 roku życia – jako źródło informacji wykorzystują internet, bezrobotni – codzienną prasę, a osoby zamożne zdają się na biura podróży.
Tyle wyniki, które jednak dla osób z przedsiębiorczą żyłką mogą stanowić cenne wskazówki, jak planować wakacyjną działalność biznesową...
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości