Blog

.: mailing – narzędzie skuteczne :.

Data dodania: 28.10.2011

Z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę twierdzić, że na swoją skrzynkę mailową otrzymujesz sporą ilość listów reklamowych oraz spamu. Pomiędzy tego rodzaju wiadomościami jest spora różnica – spam to korespondencja niechciana, zaś listy z reklamami, mimo, iż często irytujące, zamówiliśmy sami, decydując się na założenie bezpłatnego konta na wybranym portalu i zgadzając na zapisy regulaminu. Zatem reklamowy mailing bazuje na koncepcji permission marketingu.
Firma SARE, działająca w obszarze e-mail marketingu, już po raz ósmy przeprowadziła badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Właśnie opublikowano raport, który wskazuje obszary i sposoby wykorzystania e-maili przez użytkowników Internetu: osoby aktywne zawodowo, pracowników marketingu, menedżerów i właścicieli firm. Wynika z niego, że e-mail marketing to jedno z częściej wykorzystywanych narzędzi dotarcia z informacją do klienta.
Blisko 84% badanych subskrybuje newslettery, 34% otrzymuje trzy biuletyny tygodniowo, 31% przyznaje, że czyta ich aż dziesięć. Zazwyczaj otrzymywany mailing dotyczy: informacji branżowych (w 86% przypadków), reklam (52%), programów lojalnościowych (38%), wewnętrznych informacji firmowych (24%), konkursów (24%). Aż 77% ankietowanych docenia fakt, że dzięki newsletterom otrzymuje potrzebne wiadomości i dane bezpośrednio do skrzynki pocztowej. Ułatwia to poszukiwania, oszczędza czas, ale tylko wtedy, gdy wiadomość jest odpowiednio zredagowana. Dobry newsletter powinien być konkretny i rzeczowy (opinia 86% respondentów), przejrzysty i czytelny (68%) oraz zawierać link do strony www (46%).
W opinii 90% badanych przedstawicieli przedsiębiorstw mailing jest bardzo skuteczny, i jako taki będzie częściej wykorzystywany przez 56 % badanych. Wszystkie tendencje wskazują na to, że w następnych latach rynek marketingu realizowanego za pomocą poczty elektronicznej znacznie rozszerzy się, zwiększając swoją wartość do kwoty powyżej 100 mln rocznie – dane za rok 2010 mówią o 94,7 mln złotych.
Pełny raport firmy SARE znajdziecie tutaj. Można z niego jeszcze wiele wywnioskować.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości