Blog

.: sztampowo czy niebanalnie :.

Data dodania: 11.12.2011

Jeśli zapytam, jakimi cechami powinien charakteryzować  się reklamowy przekaz – większość z Was pewnie wymieni cechy takie jak: oryginalność, brak sztampy i odejście od schematów. Trudno się z tym nie zgodzić, tym bardziej, że każde nieszablonowe rozwiązanie wymaga ze strony odbiorcy więcej uwagi i zaangażowania.

 

Być może właśnie dlatego niebanalne reklamy łatwiej zapadają w pamięć, częściej się o nich rozmawia, a najbardziej zatwardzili przeciwnicy bloków reklamowych oglądają je do końca nie przełączając odbiornika telewizyjnego na inny kanał.

 

Z drugiej strony, choć trudno w to uwierzyć, oryginalne podejście do ról damskich i męskich w reklamach wcale nie oznacza, że taki sposób komunikowania się firmy z rynkiem będzie najlepszy.

 

Ten fakt potwierdzają badania przeprowadzone w ramach pracy magisterskiej pani Justyny Ciecierskiej, przygotowywanej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej pod kierunkiem dr Alicji Grochowskiej. W ich świetle odbiorca lepiej ocenia te reklamy, w których przekaz oparto o stereotypy - być może dlatego, że łatwiej go zrozumieć i zapamiętać. Typowy facet, w obiegowej opinii, to ostoja siły i solidności – i pewnie dlatego produkty reklamowane przez mężczyzn kojarzą się z dobrą jakością, trwałością, praktycznością. Wizerunek kobiety sprawia, że silniej odczuwamy emocje – a przez to jesteśmy skłonni podjąć ostateczną decyzję o zakupie.

 

Zatem i reklamowy banał i rozwiązania nieszablonowe mają swoje dobre strony – problemem jest tylko to, jak je właściwe zastosować.

 

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości