Data dodania: 15.12.2011
Jaki powinien być przedsiębiorca? Psycholog zapewne odpowie - kreatywny, zdolny do podejmowania ryzyka, zdeterminowany w działaniu… Tego nie można się nauczyć, takim trzeba po prostu być.
Ważny jest też sposób myślenia tych, którzy odnieśli sukces, prowadzą własne firmy i skutecznie zmagają się z biznesowymi problemami. Według amerykańskiej psycholog, Saras Sarasvathy, wybitni przedsiębiorcy myślą w sposób realizacyjny (effectual reasoning). Nie określają celu, ale ciągle analizują jak wykorzystywać dostępne zasoby i własną osobowość, aby na bieżąco, małymi kroczkami posuwać się do przodu i twórczo reagować na pojawiające się okoliczności. Dlatego w większości przypadków najskuteczniejsi biznesmeni nie wierzą w wyniki badań rynkowych, uważają je za stratę czasu i pieniędzy, a najwięcej o klientach dowiadują się wtedy, gdy sprzedają swoje produkty (tak na marginesie, ciekawe co na to marketingowcy?).
Istotne jest również to, że starają się pozyskiwać partnerów wszędzie, gdzie tylko można: wśród dostawców, doradców i nabywców - trzeba podglądać ich pracę, by zyskać nowe umiejętności i doświadczenie. W momencie uruchamiania przedsiębiorstwa nie zastanawiają się nad istnieniem konkurencji, wierzą w swój sukces i starają się wykreować swój własny rynek. To swoisty przejaw wiecznego optymizmu.
Z powyższego wynika zatem, że idealny, skuteczny i wybitny przedsiębiorca:
Tyle, jeśli chodzi o amerykańskie badania. A jak Wy sądzicie?
(kaga)