Blog

.: z cudzym logo :.

Data dodania: 19.02.2012

Wydawałoby się, że jednym z najlepszych pomysłów na biznesowy start jest rozpoczęcie działalności przy wykorzystaniu sprawdzonego cudzego pomysłu. Oczywiście mówimy o przedsięwzięciu całkowicie legalnym, czyli prowadzonym w ramach franczyzy.

 

Od 2009 roku liczba przedsiębiorstw  franczyzowych rosła o 18% rocznie, by osiągnąć obecnie pułap 40 tysięcy. Nakłady na rozpoczęcie działalności wcale nie są małe – ich średnią wysokość możecie zobaczyć na tym wykresie.

 

Jednak cudze logo jako recepta na biznes nie zawsze jest skuteczne - w przeciągu ostatniego roku aż 7% franczyzobiorców musiało rozwiązać umowę. Zazwyczaj działo się to z powodów finansowych – comiesięczna, wysoka opłata za korzystanie z cudzego biznesowego pomysłu przy znikomym zainteresowaniu klientów oraz braku należytego wsparcia ze strony franczyzodawcy to najczęściej wymieniane przyczyny rezygnowania z prowadzenia działalności. Eksperci radzą więc, aby przed podjęciem decyzji o podpisaniu umowy z licencjodawcą dokładnie uzgodnić warunki umowy (np. możliwość rozwiązania lub zawieszenia opłat), uwzględnić wszystkie opłaty na rzecz franczyzodawcy, oszacować potencjalne zapotrzebowanie na proponowany produkt lub usługę oraz sprawdzić, co robi placówka macierzysta, aby utrzymać atrakcyjność sieci.

 

Bo z biznesem tak już jest: tylko zimna kalkulacja daje szansę na zysk.

 

(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości