Data dodania: 15.03.2012
15 marca przypada doroczny Światowy Dzień Konsumenta, który w naszym kraju oficjalnie obchodzony jest po raz dwunasty. Z tej okazji coraz więcej słychać o działalności organizacji konsumenckich – niektóre z nich, korzystając z okazji, przygotowały różnego typu opracowania lub imprezy wskazujące na największe bolączki i problemy dotyczące kupujących i korzystających z różnego typu usług.
I tak: UOKiK zorganizował debatę pt. "Konsument na lokalnym rynku gospodarowania odpadami". Internetową relację z jej przebiegu już 19 marca będzie można obejrzeć na tej stronie.
Z kolei Europejskie Centrum Konsumenckie opracowało informacje na temat problemów, z jakimi najczęściej stykają się Polacy podróżujący i dokonujący zakupów w krajach unijnych. Należą do nich przede wszystkim nierzetelne usługi transportowe, zakup wadliwych towarów, złe warunki zakwaterowania w hotelach i pensjonatach. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Federacja Konsumentów startuje z dwiema kampaniami informacyjno-edukacyjnymi: pierwsza z nich dotyczy cyfryzacji telewizji naziemnej, druga - marnowania żywności przez konsumentów i branżę spożywczą.
Natomiast w sobotę, 17 marca, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich przy współpracy z Biurem Informacji Kredytowej S.A. oraz agencją public relations On Board PR Ecco Network i pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, prezydenta m. st. Warszawy oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizuje w Centrum Handlowym Wola Park Targi Wiedzy Konsumenckiej. Podczas imprezy każdy zainteresowany będzie mógł zapytać ekspertów o sprawy związane z niekorzystnymi warunkami umów, reklamacją towarów lub usług oraz sposób rozwiązywania najbardziej zawiłych problemów konsumenckich.
(kaga)