Blog

.: życzliwy urząd :.

Data dodania: 26.06.2012

Petenci – przedsiębiorcy wypełnili aż 22 tysiące ankiet, dotyczących pracy urzędników. Pytania dotyczyły jakości obsługi, profesjonalizmu, kompetencji i życzliwości pracowników oraz łatwości skomunikowania się z urzędem. Po co to wszystko? – aby wybrać najlepszy urząd skarbowy w ramach X edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”, organizowanego przez Business Centre Club oraz Ministerstwo Finansów. Co prawda minęły już czasy, kiedy pracownikom US zdarzało się podniesionym głosem, ze złością instruować petentów na sali obsługowej, albo mało grzecznie pytać zza kontuaru: czego?, ale standardy urzędniczej obsługi nie zawsze są wysokie. Stąd konkurs – którego celem jest tworzenie przyjaznych relacji pomiędzy administracją skarbową oraz osobami prowadzącymi działalność gospodarczą, bo te z fiskusem najczęściej mają styczność.
W tegorocznej edycji konkursowa kapituła nagrodziła 59 z ponad 400 placówek. Na uwagę zasługuje fakt, że cztery urzędy otrzymały zaszczytny tytuł „przyjaznego” już po raz dziesiąty. Warto o nich wspomnieć – to: US w Łukowie, US w Ostrołęce, US Warszawa-Wola oraz Pierwszy US w Białymstoku.
Nasuwa mi się jednak taka refleksja – czy naprawdę potrzebny jest konkurs, aby w urzędach, nie tylko skarbowych, obsługiwano nas profesjonalnie?
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości