Blog

.: zagranicznym mówią NIE :.

Data dodania: 27.11.2013

globalnySpecjaliści z ICAn Research sprawdzili, jak wygląda działalność polskich przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach.  Wynik jest, delikatnie mówiąc, niespecjalny – jedynie 40% zdecydowało się wyjść poza rynek krajowy i zamierza podbijać świat. Co więcej – ich odsetek maleje z roku na rok. Pozostałe działają lokalnie, co zdecydowanie może dziwić, wziąwszy pod uwagę fakt, iż badano firmy duże i średnie, zatrudniające powyżej 50 osób i mające co najmniej 10-cio milionowe obroty. Dlaczego tak się dzieje? W świetle zebranych informacji główną przyczyną, wskazywaną przez 85,4% badanych, jest obrana strategia obecności jedynie na polskim rynku. Blisko 20% uważa, że dysponuje zbyt małym kapitałem, a 8% obawia się zbyt dużej konkurencyjności zagranicznych przedsiębiorstw. Są też i tacy (3,5%) którzy po prostu nie wiedzą, jak skutecznie działać poza granicami Polski.  Być może obawiają się odmiennych przepisów prawnych, zbyt dużego wysiłku, wysokich kosztów, niewystarczającej jakości  swoich wyrobów. Ci którzy decydują się na podbój świata, zazwyczaj eksportują swoje wyroby, jedynie 32% badanych firm oferuje za granicą swoje usługi.  Oczywiście istnieją preferencje dotyczące wyboru miejsca prowadzenia działalności. Dobrze ilustruje to mapa, opracowana przez think thank "Poland, Go Global":

(źródło: wyborcza.biz)
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości