Blog

.: jedzenie na życzenie :.

Data dodania: 28.01.2014

jedzenieW Warszawie, w ramach testowania nowego sposobu dystrybucji, trzy restauracje McDonald’s (przy alei Solidarności, ulicy Wiertniczej i Wołoskiej) oferują dostawę zamówionych dań pod wskazany adres. Może słowo „oferują” zostało użyte z lekka na wyrost, ponieważ jak na razie nie ruszyła jeszcze kampania informacyjna. Mało kto zatem wie o takiej możliwości, a co za tym idzie niewiele osób z niej korzysta. McDonald's zależy na tym, aby dostarczane do domów czy biur potrawy nie odbiegały jakością od serwowanych w lokalu, dlatego kierownictwo sieci chce wiedzieć, jak dowóz sprawdzi się w różnych warunkach pogodowych. O tym, czy podobna oferta zostanie wprowadzona w innych punktach zdecydują takie parametry jak: poziom sprzedaży, jakość i logistyka. Aby sprawnie wprowadzić nową usługę McDonald’s współdziała z internetowym serwisem Foodpanda. Klient zamawia jedzenie przez Internet, pracownicy fastfoodu przygotowują zamówienie, a kurierzy Foodpanda realizują dostawę.
I tu pojawia się nowy wątek dzisiejszej notki – mianowicie kwestia kolejnego gracza na rynku platform transakcyjnych związanych z produktami spożywczymi. Foodpanda to serwis umożliwiający zamawianie jedzenia on-line, który na naszym rynku zadebiutował blisko rok temu. Biznesowy pomysł nie jest nowy, zresztą firma działa na rynku ponad 20 państw rozrzuconych na czterech kontynentach. Swoją ekspansję w naszym kraju rozpoczęła od Warszawy i całkiem prężnie się rozwija. Kiedy w czerwcu 2013 roku po raz pierwszy zajrzałam na   stronę, nie ukrywam - poczułam się rozczarowana. Serwis nie działał prawidłowo, nie mogłam wskazać miasta, które mnie interesuje, nie wspominając o poprawnym wybraniu ulicy. Jednak po pół roku widzę diametralną zmianę - strona działa o niebo lepiej, a Foodpanda rozkręciła się na dobre. Zresztą, skłonienie do współpracy, choćby nawet w ramach testowania, takiego giganta, jak sieć ze stylizowanym M w logo, to nie lada osiągnięcie. Zatem fakty mówią same za siebie, a wygląda na to, że nie jest to ostatnie trafne pociągnięcia Foodpanda.pl.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości