Blog

.: czas na zakupy :.

Data dodania: 2.12.2010

W polskich sklepach w ostatnich dniach można zaobserwować zwiększony ruch – zbliżają się mikołajki oraz święta. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Portugalii – po ostatnim poniedziałku listopada gwałtowanie wzrasta liczba zakupów – również tych on-line. W USA tradycyjnie już  konsumenci mieli możliwość skorzystania ze szczególnych promocji i ofert sprzedaży. Pewnie słyszeliście o „czarnym piątku” –pierwszym po Święcie Dziękczynienia, kiedy amerykańskie sklepy i supermarkety wabią atrakcyjnymi cenami. Po tych szaleństwach przyszedł czas na cyber-poniedziałek, czyli zakupy w Internecie. Z tej okazji aż 88,2% sprzedawców detalicznych przygotowało specjalne promocje, z których zdecydowało się skorzystać 106,9 mln osób (dla porównania w 2009 było ich 96 mln, a w 2006 – 60 mln). Jednocześnie dała się zaobserwować tendencja do zmniejszenia ilości przeglądanych witryn, a to oznacza, że  konsumenci wiedzieli, czego szukają. Swoistym przygotowaniem do zakupów było bowiem wcześniejsze wertowanie portali społecznościowych. Czyżby prosumentyzm górą?


(kaga)


Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości