Blog

.: marki najdroższe na świecie :.

Data dodania: 21.05.2014

Po raz kolejny opublikowana została lista BrandZ Top 100, przygotowana przez firmę badawczą Millward Brown. W 2014 roku za najcenniejszą światową markę uznano… nie, nie Apple, jak można by sądzić, ale Google’a, którego wartość od pierwszej edycji rankingu w 2006 r. wzrosła o 324 procent. Tę pozycję gigant zawdzięcza bardzo innowacyjnym praktykom i produktom, takim jak Google Glass czy rozwój sztucznej inteligencji, ale również bardzo skutecznej polityce współpracy z innymi firmami, co pozwoliło na totalną ekspansję sztandarowego wytworu marki, jakim jest system Android. Obsługuje on nie tylko telefony czy tablety, ale również kamery i aparaty cyfrowe, lodówki, pralki, projektory multimedialne lub samochody. Nic więc dziwnego, że wartość Google’a wyceniono aż na 159 mld dolarów, co oznacza 40% wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.
W tegorocznym zestawieniu król Apple został zdetronizowany i zepchnięty na drugie miejsce, IBM, podobnie jak przed rokiem uplasował się na trzeciej pozycji, zaś tuż za nim sklasyfikowano Microsoft, który w porównaniu z rokiem 2013 podskoczył aż o trzy rankingowe oczka. Pierwszą piątkę zamyka jedyna nie-technologiczna marka w tym gronie: McDonalds. Trudno zresztą nie zauważyć, że ranking zdominowały brandy z branży nowych technologii: w prestiżowej setce znalazło się aż 18 z nich. Ich wartość wyceniono na 827 mld dolarów czyli prawie 1/3 łącznej wartości wszystkich spółek ujętych w BrandZ. Oznacza to, że współczesne społeczeństwa doceniają kluczową rolę życiu marek wspomnianego segmentu, zwiększający się ich udział w codziennym życiu oraz podniesienie komfortu i stopy życiowej, jakie niesie za sobą korzystanie z najnowszych zdobyczy techniki.
Ciekawe może być również sumaryczne zestawienie wzrostów w poszczególnych branżach. Największą aprecjację uzyskał segment odzieżowy – wartość marek wzrosła o 29%, 17% odnotowano wśród brandów samochodowych, 16% w markach uznawanych za luksusowe, handlu detalicznym i nowoczesnych technologiach. Czyżby kolejne lustrzane odbicie otaczającej nas gospodarczej rzeczywistości? – wszystko na to wskazuje.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości