Blog

.: sojusznicy :.

Data dodania: 26.06.2014

Wydaje się, że sytuacja dojrzała do działania: bezrobocie wśród ludzi młodych w krajach unijnych sięga 23,5 % (dane Eurostat na koniec 2013r.).  Oznacza to, że bez pracy pozostaje  5 mln osób do 26 roku życia. Właśnie dlatego potężne międzynarodowe koncerny na serio postanowiły rozprawić się z bezrobociem wśród młodych Europejczyków. Pod przewodnictwem szwajcarskiego giganta Nestlé firmy Adecco, Axa, Cargill, EY, Facebook, Google, Publicis Groupe, Salesforce.com i Twitter niedawno zawiązały „Sojusz dla młodych” - „Alliance for YOUth”. Jednak w tej inicjatywie nie chodzi jedynie o deklaracje czy podpisywanie papierków, tylko o realne działania na rzecz młodzieży: udzielanie porad, organizowanie warsztatów i szkoleń przygotowujących do wejścia na rynek pracy, prowadzenie doradztwa zawodowego oraz oferowanie miejsc pracy. Przykładowo gigant branży spożywczej Nestlé do 2016 roku zamierza zatrudnić 10 tysięcy osób (w tym 3 tysięcy Francuzów, 2,5 tysiący Niemców oraz Hiszpanów, Włochów czy Polaków) oraz deklaruje stworzenie 10 tysięcy miejsc płatnych praktyk i staży. Jeśli do akcji przyłączą się inni partnerzy, jest szansa, że młodzi bezrobotni wreszcie znajdą zatrudnienie a krążące nad Europą widmo długotrwałego pozostawania bez pracy zostanie zażegnane.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości