Blog

… CSR …

Data dodania: 16.12.2008

CSR (Corporate Social Responsibility) czyli społeczna odpowiedzialność biznesu jest zjawiskiem coraz częściej spotykanym i ku chwale coraz częściej poprawnie interpretowanych zarówno przez firmy jak i środowisko okołobiznesowe.
Carroll profesor zarządzania na University of Georgia założył, że odpowiedzialny biznes to taki, który przynosi zyski, przestrzega prawa, postępuje etycznie i wspiera społeczeństwo (jest dobrym obywatelem). Inny profesor Freeman wprowadzając pojęcie interesariuszy (stakeholders) określił wobec kogo firma jest odpowiedzialna. Interesariuszem jest każdy, na kogo firma wpływa swoją działalnością i kto wpływa na firmę. Tradycyjnie do głównych interesariuszy zalicza się udziałowców, pracowników, dostawców, klientów, społeczność lokalną i środowisko naturalne. (więcej).
W listopadzie Tesco Polska, jako jedna z trzech polskich firm, została nominowana do Europejskiej Nagrody CSR. Międzynarodowy konkurs promujący działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu organizowany jest pod patronatem Komisarza UE - Vladimira Szpidlę. Do czołówki obok Tesco Polska zakwalifikowały się również British-American Tobacco Polska oraz DHL Express (Poland).
W raporcie „Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Analiza Wstępna” przedstawiono dobre praktyki we wdrażaniu CSR na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A., Danone, British American Tobbaco, Tesco, Citibank Handlowy, Schenker.
 

M.

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości