Blog

.: połączenie sił :.

Data dodania: 15.05.2015

torba z zakupamiNie od dziś wiadomo, że duży może więcej. Zazwyczaj powtarzam to w kontekście zachowań kierowców ciężarówek pędzących po lokalnych drogach, ale dzisiaj odniosę się sytuacji na rynku artykułów żywnościowych. Otóż trzy, i to niemałe podmioty, postanowiły połączyć swoje siły i wejść na rynek e-grocery. Ta tajemnicza nazwa oznacza po prostu zwykły e-spożywczak, chociaż taki zwykły to on nie będzie, przynajmniej takie są główne założenia, co do których porozumiały się sklep internetowy Merlin.pl, delikatesy Alma Market oraz firma technologiczna Coolomat. Wydaje się, że to krok w dobrym kierunku, bo zakupy produktów spożywczych przez internet są coraz popularniejsze. Klienci doceniają wygodę takiego rozwiązania, gdy mogą zamówić produkty on-line, a potem odebrać je na progu własnego mieszkania od kuriera lub podczas osobistej wizyty w stacjonarnym oddziale sklepu. Na tego typu sprawunki w 2014 roku Polacy wydali niemal 500 milionów złotych. W odniesieniu do bardziej rozwiniętych społeczeństw zachodnich to niewiele, ale rynek e-commerce w naszym kraju bardzo prężnie się rozwija, notując 20-25% przyrost w każdym roku. Stąd też projekt Merlinfood by Alma, łączący w sobie zalety e-handlu opartego na dostawach za pomocą sieci kurierskiej z nowymi możliwościami, które pojawiły się dzięki firmie Coolomat, ma ogromne szanse na powodzenie. Wspomniane nowe możliwości związane są odbiorem zakupionych towarów – nowy e-sklep zamierza wprowadzić sieć  terminali odbioru, podobnych do inpostowkich paczkomatów. Specjalne samoobsługowe skrytki, zarządzane w pełni automatycznie i przystosowane do przechowywania żywności znacznie usprawnią proces zakupowy, pozwalając na dostarczenie sprawunków w czasie 4 godzin od złożenia zamówienia. Klient bez problemu odbierze je w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Pierwszy Coolomat już stoi w Poznaniu, przy ul. Marcelińskiej, a kolejne mają się pojawić w wybranych miejscach w Warszawie. Po okresie testowym Merlinfood by Alma planuje wielką ekspansję w 18 aglomeracjach, wprowadzając rocznie około 200 nowych terminali.
Szansę na osiągnięcie sukcesu zwiększa również fakt, że nowy podmiot nie pojawia się znikąd, stoją za nim naprawdę wytrawni gracze. Merlin.pl to jeden z największych na naszym rynku sklep interetowy, a grupa kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w wielu branżach – od handlu produktami spożywczymi, poprzez sprzedaż odzieży i obuwia, artykułów chemicznych, tworzyw sztucznych, na sektorze nieruchomości skończywszy. Tych „dużych” wspiera pionier, producent i wyłączny operator jedynego na świecie systemu przechowywania i wydawania artykułów żywnościowych. Kto wie, może już wkrótce oblicze polskich zakupów w sieci zmieni się radykalnie, czego po cichu sobie życzę.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości