Blog

.: wyższa kultura :.

Data dodania: 15.09.2015

Czy pamiętacie reklamę Aliora z „wyższą kulturą bankowości”?  Tę z melonikami…  z pracownikami bankowymi w nienagannie skrojonych uniformach…  ze stylowymi laseczkami w dłoniach… To swoista kwintesencja tego, do czego aspirują liczni przedstawiciele klasy średniej. Mam na myśli oczywiście luksus, albo jak koś woli, jego namiastkę dostępną dla przeciętniaków. Jest to dobry punkt wyjścia dla tworzenia nowego modelu biznesowego albo celowania w inny segment docelowy bądź poprawy wizerunku marki. Wydaje się, że właśnie tę ostatnią kwestię chodziło zarządzającym McDonald’s, gdy  wprowadzali na rynek usługę Create Your Taste. Pewnie zauważyliście już, że w wielu restauracjach wspomnianej sieci jakiś czas temu pojawiły się samoobsługowe cyfrowe tablice interaktywne,  za pomocą których można składać zamówienia. To właśnie za ich pomocą goście mogą skomponować składniki własnego burgera, korzystając aż z 28 dostępnych produktów. Wśród nich są różne rodzaje pieczywa, różnorodne plastry sera czy porcje mięsa, które można łączyć w dowolny sposób zarówno pod względem gatunku, jak i ilości, dobierając dodatki z nowego, naprawdę szerokiego asortymentu. To jeszcze nic wielkiego, ale dopiero dalej zaczyna się ten McDonald’sowski luksus. Otóż posiłek w ramach Create Your Taste goście otrzymują w systemie serwis do stolika, na drewnianych tackach, niemal jak w porządnej knajpie. Na razie ten sposób sprzedaży jest w fazie testowania i funkcjonuje jedynie w trzech lokalach: dwóch w Warszawie i jednym w Bielawie. Warto zauważyć, że Polska jest pierwszym krajem europejskim, w którym udostępnione zostało takie rozwiązanie.
Również PolskiBus wprowadził ofertę „z wyższej półki”. Usługa nazywa się PolskiBusGold i jest realizowana przy użyciu fabrycznie nowych autokarów ADL Plaxton "Elite i". To najbardziej  komfortowe pojazdy w taborze firmy, które na pokład zabierają nie 72 lub 89, ale 60 pasażerów. Każde miejsce siedzące jest wyposażone w wysuwany blat, ale podróżujący mogą również korzystać z trzech kwadratowych stołów. Wygodę przejazdu zapewniają wygodne, wzmocnione poduszkami fotele, a duże odstępy pomiędzy nimi podnoszą komfort jazdy. Aby pasażerowie mieli namiastkę luksusu, podczas podróży serwowany będzie poczęstunek – podobnie jak w liniach lotniczych.  Chociaż oferta adresowana jest do przedstawicieli biznesu, to ceny biletów zaczynają się od 1 zł i wychodzą ponad pułap tradycyjnych połączeń PolskiegoBusa. Jak na razie firma planuje wypuścić autokary w wersji „Gold” na trasie Warszawa-Wrocław i Warszawa- Kraków. Pierwsze kursy już od 21 września. Sprawdziłam na stronie – dziś normalny bilet do Krakowa mogę kupić za 18 zł. To naprawdę niewiele, szczególnie biorąc pod uwagę segment premium.
(kaga)

Komentarze ():

Partnerzy Olimpiady Przedsiębiorczości